۱۳۸۷/۰۶/۲۷

دستگيري اكثريت اعضاي كانون صنفي معلمان ايران ( تهران )و تعدادي از نمايندگان تشكل هاي صنفي معلمان از

Begin pArSTools.com -->


امروز صبح اكثريت اعضاي كانون صنفي معلمان ايران ( تهران )و تعداد زیادی از نمايندگان تشكل هاي صنفي معلمان از سراسر كشور در تهران دستگیر شدند .
همانگونه که اطلاع دارید امروز قرار بود جلسه شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی و روز جهانی معلم در تهران برگزار شود . دیروز طی یک جلسه ی فوق العاده با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت کمیته ی استقبال مشخص شدند و پیش بینی شد در صورتی که گروه اول دستگیر شدند گروه پشتیبانی وارد عمل شده از دوستان شهرستانی استقبال نموده و آنها را به مکان جلسه هدایت کنند . جلسه ی دیروز دیدنی بود . دیده بوسی و حلالیت . با آقای بهشتی و باغانی تحلیل می کردیم که چه خوابی دیده اند . همیشه قبل از تشکیل چنین جلساتی دو سه روز جلوتر ماموران اطلاعات به استقبال می آمدند و احضار و تلفن و ... خلاصه حدس می زدیم که برنامه چیست و از همین رو جلسه ی دیروز با حضور افراد جبهه دیده ای مثل باغانی بیشتر به روز قبل از عملیات در جبهه های جنگ می ماند . قرار ملاقات در خروجی جنوبی ایستگاه مترو دانشگاه علم و صنعت ساعت 7 صبح بود . برای بعداز ظهر روز سه شنبه هم نماینده ی کمیسیون امنیت ملی مجلس دعوت شده بود تا در جمع مان حضور پیدا کند . برای روز چهارشنبه نیز قرار ملاقاتی با نمایندگان کمیسیون آموزش و پرورش مجلس تدارک دیده شده بود. صبح امروز در ایستگاه مترو قدم به قدم نیروهای اطلاعاتی و امنیتی حضور داشتند . کمیته ی استقبال و گروه پشتیبانی که در صورت عدم حضور کمیته ی استقبال وظیفه ی آنها را به دوش داشتند همگی دستگیر شده اند . موبایل اکثر بچه ها ی تهران که در مترو حضور داشته اند خاموش است .. موبایل بهشتی ، باغانی ، سوری ، زینال زاده ، استاد معارفی ، منتجبی َ میر آغاسی - عبدی - دهقان و سایرین خاموش است و هیچ خبری از آنها نداریم . آقای فلاحی هم که به دنبالشان رفت به محض رسیدن موبایلش خاموش شد و جواب نمی دهد وهمگی دریک مجلس !! حضور دارند . با موبایل آقای بداغی که وارد مترو شده بود صحبت می کردیم .گفت الان دارد یک نفر دارد به سمت من می آید و موبایلش خاموش شد ! این همه تشکیلات و خرجی که برای چنین عملیاتهایی می شود و این همه وحشت از چند معلم در تهران که فقط برای رسیدگی به وضع حقوقی خود تلاش می کنند چیز عجیبی است به هر حال قصد اصلی نیروهای امنیتی جلوگیری از تشکیل جلسه ی شورای هماهنگی است . گویا دوستان اطلاعاتی نمی خواهند بگذارند شهرستانی ها هم جلسه ای تشکیل دهند. هر چند نفر معلمی که در مترو کنار هم جمع شده اند دستگیر و به پاسگاه هفت حوض منتقل نموده اند. اخبار تکمیلی را به محض اطلاع در اختیارتان قرار خواهیم داد .
دوستان شهرستانی نیز دستگیر شده اند . داوری از میاندوآب - سپهر نیا از کاشان - نظری از ساری - قدیمی - بهارستانی و تعداد بی شماری دیگر از نمایندگان تشکل های صنفی که برای حضور در جلسه شورای هماهنگی به تهران آمده اند . با تماسی که با نماینده وزارت اطلاعات آقای احمدی داشتیم وی اذعان داشت دستگیری از سوی اطلاعات نبوده و احتمالا از سوی پلیس امنیت این عملیات رهبری شده است !

هیچ نظری موجود نیست: