۱۳۸۷/۰۵/۲۹

ماجراي وام يك همكار

چند روز قبل يكي از همكاران گروه زبان ناحيه دو اردبيل به من زنگ زد . از من حالي و احوالي پرسيد و سپس درد دلش وا شد . همكارم مي گفت كه من هم مثل شما اجاره نشين هستم . صاحب خانه اعلام كرده كه يا دو ميليون تومان به رهن خود اضافه كن يا صد هزارتومان در ماه بايد اجاره بدهيد وگرنه مجبورم شما را بيرون كنم . ايشان با من مشورت مي كردند كه چگونه مي توان از اداره آموزش و پرورش حداقل يك ميليون تومان بصورت وام دريافت نمود .
بعد از كلي صحبت در تلفن به ايشان گفتم تا نامه اي به رئيس اداره بنويسد و عين واقعه را در نامه خود منعكس نمايد . و مطمئن بودم اگر اينكار را انجام دهد نتيجه خواهد گرفت . بعد از دو روز همان همكار دوباره به من زنگ زد و تشكر نمود كه رئيس در زير نامه من نوشت به معاونت امور مالي با مساعدت مشكل ايشان حل گردد . هر دوي ما خوشحال شديم . روز بعد ايشان زنگ زدند و با ناراحتي گفتند كه معاون مي گويد ما چنين پولي نداريم . متعجب شدم . چون در هيات مديره صندوق وام ضروري اداره هستم و همين چند روز قبل مبلغ ده ميليون تومان در اختيار رئيس قرار داديم تا در چنين مواقع ضروري به درد همكاران بخورد .
از ايشان خواستم تا دوباره به معاون مراجعه و نتيجه را به من هم بگويد . بار ديگر ايشان زنگ زدند و گفتند كه معاون محترم مي گويند به هيچ وجه ممكن نيست . چون شما دو ماه قبل از صندوق وام گرفته ايد !!!!
از همكارم سئوال كردم مگر شما همين مطلب را در نامه خود به رئيس ننوشته بوديد ايشان گفتند كه چرا همين مطلب در نامه بود و ضمنا من هم توضيح دادم كه اين مسئله بعد از گرفتن و خرج كردن وام رخ داده و آبروي من و خانواده ام در خطر هست و رئيس بعد از توضيحات من آن مطلب را نوشت .
بلاخره بعد از چند روز مراجعه به تمامي شعبات اداره اين معلم بيچاره موفق نشد تا يك ميليون تومان وام تهيه كند . ازيك طرف خانواده واز طرف ديگر صاحب خانه ايشان را تحت فشار قرار دادند تا هر چه زودتر تكليف خود را روشن كن . حال اين معلم شريف شرمنده اهل و عيال و ........
حال شما مي توانيد در مورد عزت و مقام معلمان خود در جامعه اسلامي پي ببريد ؟!!!!!
آيا در وزارت نفت هم با كارمندان چند ساله خود چنين رفتار مي شود يا در بانكها و يا در شركت هاي گاز و آب و برق و مخابرات و....
با اين وضع آيا مي توان از معلمان انتظار روحيه شاد و تربيت نسلي با سواد و شجاع داشت . من كه فكر نمي كنم !!!!!

هیچ نظری موجود نیست: